148 Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Αθήνας

Σκοπός

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. σκοπό έχει την ανάδειξη επιστημόνων καταρτισμένων σε θέματα Επικοινωνίας και τεχνικών της Έντυπης και Ηλεκτρονικής Δημοσιογραφίας.

Διάρκεια & Περιεχόμενο Σπουδών

Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει εργαστηριακά μαθήματα, που η παρακολούθηση τους είναι υποχρεωτική. Στο Τμήμα Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών οι φοιτητές, στο 7ο εξάμηνο, επιλέγουν έναν από τους ακόλουθους τομείς: Α. Κοινωνικής και Πολιτικής Ανάλυσης της Επικοινωνίας Β. Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας Γ. Ψυχολογίας της Επικοινωνίας, Επικοινωνιακών Πρακτικών και Σχεδιασμού.

Επαγγελματικές Διέξοδοι

Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευση τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: ως δημοσιογράφοι, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Τύπος, Ραδιοφωνία, Τηλεόραση), σε πολιτιστικούς οργανισμούς, υπουργεία, δήμους, ως εμπειρογνώμονες των Μ.Μ.Ε., σε γραφεία τύπου, δημοσίων σχέσεων, σε διαφημιστικές επιχειρήσεις, ως σύμβουλοι επικοινωνίας σε επιχειρήσεις ή Ιδρύματα, ως πολιτιστικοί σύμβουλοι (Ο.Τ.Α., Νομαρχίες, Πολιτιστικούς Οργανισμούς).

Πρόγραμμα Σπουδών

1ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Κοινωνική θεωρία Ι, Νεοελληνική Γλώσσα - Γλωσσολογία Ι, Βασικές Έννοιες στη θεωρία της Επικοινωνίας, Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες & Εργαστηριακές Εφαρμογές, Ιστορία Ι, Εισαγωγή στην Ψυχολογία της Επικοινωνίας.

2ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Κοινωνική θεωρία II, Νεοελληνική Γλώσσα - Γλωσσολογία II, θεωρία & Πρακτική της Έντυπης Επικοινωνίας, Ιστορία της Τέχνης, Ιστορία II, Τέχνη & ΜΜΕ (Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Video).

3ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Βασικές Έννοιες Πολιτικής θεωρίας, θεωρία & Πρακτική της Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας, Αισθητική & Επικοινωνία, Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας στην Επικοινωνία Ι, Εισαγωγή στις θεωρίες της Μαζικής Επικοινωνίας, Κοινωνική Ψυχολογία.

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Διεθνείς Σχέσεις, Ευρωπαϊκή Ενοποίηση Πολιτική Επικοινωνία και Ηθική θεωρία Ανάλυση του Λόγου και της Εικόνας, Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας στην Επικοινωνία II, Τηλεοπτική & Ραδιοφωνική Παραγωγή.

5ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Σύγχρονη Τεχνολογία & ΜΜΕ, Πολιτιστική Κληρονομιά, Σύγχρονη Κοινωνία & Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.

6ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Φιλοσοφία της Επικοινωνίας & Πολιτισμός, Λειτουργία & Πρακτικές της Δημοσιογραφίας, Γνωστικοί & Συναισθηματικοί Παράγοντες της Επικοινωνίας.

7ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Ελληνικό Πολιτικό Σύστημα - Συγκριτική Διάσταση, Κοινωνικοί θεσμοί & Κοινωνική Μεταβολή στην Ελλάδα.

8ο ΕΞΑΜΗΝΟ

Πολιτική Επικοινωνία & Πολιτική των ΜΜΕ, Δίκαιο & Επικοινωνία - Το Δίκαιο των ΜΜΕ, θεωρίες Οργάνωσης: Το Παράδειγμα των ΜΜΕ.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝΑ ΚΥΚΛΟΥΣ (Για το 5ο και 8ο έτος)

Επικοινωνία & Πολιτισμός. Φιλοσοφία της Επικοινωνίας

Λογοτεχνία & Κοινωνία, Αρχαίοι Μύθοι & Σύγχρονες Μυθολογίες, Ιστορία & Λειτουργία του Εντύπου, Πολιτικός Λόγος & Ιδεολογία, Αισθητική & Πολιτική: τα Νεωτερικά Ρεύματα στον Κινηματογράφο, Εξουσία & Προπαγάνδα, Σημειωτική της Αφήγησης με Εικόνες. Η Περίπτωση των Κόμικς, Αισθητική, Το Ζήτημα της Νεωτερικότητας -Μετανεωτερικότητας, Γλώσσα & Ερμηνευτική, Πολιτική Κουλτούρα, Κοινή Γνώμη & Επικοινωνία, Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς - Αστικός Χώρος, Επικοινωνία & Μουσική Κουλτούρα, Διαμόρφωση Εθνικής Ταυτότητας & Τηλεοπτικός Λόγος, Ηθική & Επικοινωνία, Κοινωνική & Πολιτική Σκέψη στην Αρχαιότητα - Ρητορική, Η Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία μέσα από τον Τύπο.

Τα Επικοινωνιακά Φαινόμενα από θεσμική Άποψη - Κοινωνική, Πολιτική, Οικονομική και Νομική Διάσταση

θεωρίες της Δημοκρατίας, θεσμοί και Δημοσιότητα, Διεθνείς Σχέσεις -Ευρωπαϊκή Ενοποίηση Διεθνής Διάσταση του Εθνικισμού Εκλογική Συμπεριφορά και ΜΜΕ Κοινωνικές Μειονότητες: Κοινωνική Ενσωμάτωση και Συγκρούσεις Τοπική Δημοσιότητα και Τύπος θέματα Δεοντολογίας στα ΜΜΕ Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης, Το Συνταγματικό Πλαίσιο του Τύπου και της Ραδιοτηλεόρασης Δίκαιο και Επικοινωνία - Το Δίκαιο των ΜΜΕ., Διαπροσωπικές Σχέσεις και Ψυχολογική Προσέγγιση των Επικοινωνιακών Φαινομένων. Ψυχολογία της Αντίληψης, Ψυχοκοινωνιολογία των Μ.Μ.Ε., Δυναμική και Διαταραχές της Επικοινωνίας στις Διαπροσωπικές Σχέσεις, Ψυχολογία των Ομάδων, Μέθοδοι και Τεχνικές Ανάλυσης των Επικοινωνιακών Φαινομένων, Ανάλυση Περιεχομένου, Δημοσκοπήσεις και Έρευνες Αγοράς, Τεχνικές του Ερωτηματολογίου και της Συνέντευξης, Ανάλυση Δεδομένων.

Τεχνολογία & Πρακτικές των ΜΜΕ.

Διοίκηση & Μάρκετινγκ των ΜΜΕ, Διεθνές Επικοινωνιακό Σύστημα & Ανάπτυξη των Επικοινωνιών, Συγκριτική Ανάλυση Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πολιτική & Στρατηγικές των ΜΜΕ, Μέσα Πολλαπλής Επικοινωνίας, Τηλεματική & Εξειδικευμένες Βάσεις Δεδομένων, Φωτογραφία & Φωτογραφικά Αρχεία Επικοινωνία & Εκπαίδευση, Διαφημιστική Επικοινωνία Ι, Διαφημιστική Επικοινωνία II, Δημόσιες Σχέσεις Ι, Δημόσιες Σχέσεις II, Ειδησεογραφία & Ρεπορτάζ, Οργάνωση & Ροή Προγράμματος στο Ραδιόφωνο & στην Τηλεόραση, Πολιτισμός & ΜΜΕ, Πολιτικό & Διπλωματικό Ρεπορτάζ, Ξενόγλωσσα Μαθήματα Γαλλική Γλώσσα & Πολιτισμός, Γαλλική Γλώσσα & Γραφή στα ΜΜΕ.

Σεμινάρια

Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ, Ηλεκτρονική Επεξεργασία Εντύπου II, Τα Διεθνή Ειδησεογραφικά Πρακτορεία, Εμπειρική Έρευνα στα ΜΜΕ, Ψυχολογία των Κοινωνικών Οργανισμών, Μορφές Ανθρώπινης Επικοινωνίας, Ειδικά Ρεπορτάζ, Παραγωγή Τηλεταινιών & Φιλμ Ντοκουμέντου, Επεξεργασία Εικόνας, Πολιτική θεωρία & Πολιτική Πράξη, Νέες Τεχνολογίες, ΜΜΕ & Περιβάλλον, Νεανικές Κουλτούρες & Συγκρότηση της Ταυτότητας, Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς - Αστικός Χώρος, Ηλεκτρονική Επεξεργασία Εντύπου Ι, Πολιτιστική Διαχείριση, Παιδί & Τηλεόραση.

Σημείωση: Ο φοιτητής για την απόκτηση πτυχίου υποχρεούται να παρακολουθήσει και να εξεταστεί με επιτυχία σε 34 υποχρεωτικά μαθήματα του προγράμματος σπουδών, σε 11 επιλεγόμενα μαθήματα και 3 σεμινάρια.