160 Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία Θράκης (Αλεξανδρούπολη)

Σκοπός

Σκοπός του Τμήματος είναι η παιδαγωγική κατάρτιση ατόμων, που θα ασχοληθούν με την εκπαίδευση και αγωγή παιδιών προσχολικής ηλικίας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών ιδρύθηκε το 1987. Έγινε διοικητικά αυτόνομο το 1992. Μετονομάστηκε σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία το 2002.

Επαγγελματικές Διέξοδοι

Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευση τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, σε νοσοκομεία, σε ιδρύματα φροντίδας για το παιδί, σε χώρους ψυχαγωγίας για το παιδί, σε δικό τους νηπιαγωγείο.

Πρόγραμμα Σπουδών

1ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Νευροφυσιολογία

2. Γνωστική Ψυχολογία Ι

3. Εξελικτική Ψυχολογία Ι (1/2)

4. Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής και Εξέλιξη της Παιδαγωγικής Σκέψης

5. Νεοελληνική Ιστορία

6. Φροντιστήριο Κατανόησης και Γραφής Επιστημονικών Κειμένων (½ έτος)

2ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία

2. Εξελικτική Ψυχολογία Ι (1/2)

3. Σύγχρονες Τάσεις Παιδαγωγικής

4. Εισαγωγή στη Φιλοσοφία

5. Ιστορία και Δομή της Ελληνικής Γλώσσας Ασκήσεις Ελληνικής Γλώσσας

6. Νεοελληνική Λογοτεχνία

7. Θεωρία και Ιστορία της Μουσικής

8. Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών και των Γνωστικών Επιστημών Ι

9. Φροντιστήριο Κατανόησης και Γραφής Επιστημονικών Κειμένων (½ έτος)

3ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Κοινωνικοποίηση του Παιδιού

2. Εξελικτική Ψυχολογία ΙΙ

3. Παιδαγωγική Ψυχολογία Ι: Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτική Πράξη

4. Αξιολόγηση στον Εκπαιδευτικό Θεσμό

5. Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών και των Γνωστικών Επιστημών ΙΙ

6. Μύθοι και Παραμύθια

7. Μάθημα Επιλογής

8. Πρακτική Κατάρτιση Ι

1) Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης

2) Χώρος εξοπλισμός και Λειτουργία του Νηπιαγωγείου

3) Δημιουργικότητα

α. Ψυχοκινητική

β. Ξένη Παιδική Λογοτεχνία Ι

γ. Δραματοποίηση

δ. Το παιδί στην παραδοσιακή και τη σύγχρονη κοινωνία - Κοινωνικές πραγματώσεις και φαντασιωτική έκφραση

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Κοινωνική Ψυχολογία

2. Σύγχρονη Διδακτική: Βασικές Έννοιες και Προτάσεις Εφαρμογής

3. Ιστορία της Τέχνης Ι

4. Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

5. Βασικές Έννοιες Εφαρμοσμένων Μαθηματικών

6. Στατιστική Ι

7. Φυσική Αγωγή: Θεωρία και Πράξη

8.Μάθημα Επιλογής

9. Μάθημα Επιλογής

10. Πρακτική Κατάρτιση ΙΙ, 4) Στόχοι δραστηριοτήτων, 5) Προετοιμασία δραστηριοτήτων, 6) Δραματοποίηση

α. Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας

β. Κοινωνιολογία της Οικογένειας

γ. Γνωστική Ανάπτυξη και Επίλυση Προβλημάτων

δ. Ιστορίες εικόνων: τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία και οι αναγνώστες τους

5ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Κοινωνικοποίηση του Παιδιού

2. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Ι

3. Ψυχοπαθολογία του Παιδιού

4. Ελληνική Παιδική Λογοτεχνία

5. Μαθηματικά στην Προσχολική Εκπαίδευση

6. Μεθοδολογία έρευνας ΙΙ

7. Μάθημα Επιλογής

8. Μάθημα Επιλογής

9. Φροντιστήριο Κινδύνων Ατυχημάτων και Πρώτων Βοηθειών

10. Πρακτική Κατάρτιση ΙΙΙ, 7) Σχεδιασμός, εφαρμογή, αξιολόγηση δραστηριοτήτων, 8) Παιχνίδι και Κατασκευή Παιδαγωγικού Υλικού

α. Αξιολόγηση στον Εκπαιδευτικό Θεσμό

β. Αισθητική και Καλλιτεχνική Αγωγή

γ. Θέματα Φεμινιστικής Θεολογίας

δ. Μουσική (1/2) - Ρυθμική (1/2)

6ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Ιστορία Νεοελληνικής Εκπαίδευσης

2. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης ΙΙ

3. Ειδική Αγωγή Ι

4. Ανάγνωση και Γραφή: Αναπτυξιακές Όψεις και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Προσχολική Ηλικία

5. Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας

6. Θρησκευτική Αγωγή

7. Βασικές Έννοιες Εφαρμοσμένων Μαθηματικών

8. Μύθοι και Παραμύθια

9. Μάθημα Επιλογής

10. Μάθημα Επιλογής

11. Πρακτική Κατάρτιση ΙV 9) Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης και Εργαστήρια, 10) Ευαισθητοποίηση των Αισθήσεων Α.Αντωνοπούλου

α. Ψυχολογία της Υγείας Ι: Νέοι, Σεξουαλικότητα και Αγωγή Υγείας

β. Θέματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας

γ. Μουσειακή Αγωγή Ι: Εισαγωγή στη Μουσειολογία

δ. Κουκλοθέατρο (½ ) - Παραμύθι (½)

ε. Έννοιες Φυσικών Επιστημών για την Προσχολική Εκπαίδευση

στ. Εφαρμογές Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

7ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Μύθοι και Παραμύθια

2. Μαθηματικά στην Προσχολική Εκπαίδευση

3. Πτυχιακή Εργασία

4. Μάθημα Επιλογής

5. Μάθημα Επιλογής

6. Μάθημα Επιλογής

7. Πρακτική Κατάρτιση, 11) Κινητικό παιχνίδι, 12) Δραστηριότητες μέσα στην Κοινότητα, 13) Σχεδιασμός, εφαρμογή, αξιολόγηση Σχεδίου Εκπαιδευτικής δράσης, 14) Παιδαγωγική σχέση, στάση & αντιμετώπιση,15) Οργάνωση και Διοίκηση εκπαιδευτικών χώρων

α. Σχολείο και Πολυπολιτισμική Κοινωνία

β. Θεωρίες Μάθησης & Δυσκολίες αφομοίωσης Διαφορετικών Εννοιών από τα παιδιά σχολικής και Προσχολικής Ηλικίας

γ. Σύγχρονοι Έλληνες Πεζογράφοι

δ. Εφαρμογές Πολυμέσων και Δικτύων στην Προσχολική Εκπαίδευση

ε. Στατιστική ΙΙ

8ο ΕΞΑΜΗΝΟ

1. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

2. Πτυχιακή Εργασία

3. Πτυχιακή Εργασία

4. Μάθημα Επιλογής

5. Μάθημα Επιλογής

6. Μάθημα Επιλογής

7. Πρακτική Κατάρτιση 13) Σχεδιασμός, εφαρμογή, αξιολόγηση Σχεδίου Εκπαιδευτικής δράσης, 14) Παιδαγωγική σχέση, στάση & αντιμετώπιση, 15) Οργάνωση και Διοίκηση εκπαιδευτικών χώρων

α. Ειδική Αγωγή ΙΙ: Εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία

β. Φιλοσοφία της Παιδείας

γ. Θεολογική Σκέψη

δ. Ξένη Παιδική Λογοτεχνία ΙΙ

ε. Κριτικές αναγνώσεις της σύγχρονης λογοτεχνίας

στ. Οργάνωση και Λειτουργία του Κράτους