Το τμήμα της Νοσηλευτικής παρέχει θεωρητική και πρακτική κατάρτιση σε θέματα σχετικά με την φροντίδα της υγείας του ατόμου, της οικογένειας και της κοινότητας. Επιπλέον προσφέρει στους φοιτητές του γνώσεις σχετικές με τη διοίκηση και την οργάνωση υπηρεσιών υγείας.
Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και διακρίνονται σε υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο.
Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευση τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: ως στελέχη της νοσηλευτικής υπηρεσίας στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια φροντίδα υγείας, (σε νοσοκομεία, κλινικές κ.ά.) και σε σχετικούς ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, ως διοικητικά στελέχη σε υπηρεσίες υπουργείων, που ασχολούνται με τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και τον έλεγχο της πολιτικής στην υγεία, με τη διδασκαλία σε ιδρύματα νοσηλευτικής εκπαίδευσης, ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ως υποχρεωτικά μαθήματα χαρακτηρίζονται τα μαθήματα στα οποία η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση θεωρείται απαραίτητη για τους φοιτητές του Τμήματος Νοσηλευτικής.
Η παρακολούθηση των θεωρητικών ωρών των μαθημάτων αποτελεί ακαδημαϊκή υποχρέωση του φοιτητή.
Η απουσία του φοιτητή από τις φροντιστηριακές, εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις πέραν του 10% των καθορισμένων ωρών σημαίνει αποκλεισμό από τις εξετάσεις και την παρακολούθηση εκ νέου του μαθήματος. Η παρακολούθηση εκ νέου περιλαμβάνει το μάθημα στο σύνολό του.
Η απουσία των φοιτητών, που είναι εκπρόσωποι στα συλλογικά όργανα, από τα φροντιστήρια, εργαστήρια και τις κλινικές ασκήσεις θα συμπληρώνεται κατόπιν συνεννοήσεως με τον διδάσκοντα.
Όταν αλλάζει το διδακτικό βιβλίο ή ο διδάσκων του μαθήματος, ο φοιτητής θα εξετάζεται στη νέα ύλη όπως αυτή διαμορφώνεται από το νέο διδάσκοντα. Επίσης, ο φοιτητής που παρακολουθεί εκ νέου το μάθημα, επειδή αποκλείστηκε λόγω απουσιών ή άλλης αιτίας, δεν δικαιούται νέου δωρεάν συγγράμματος ή σημειώσεων.
Οι εξετάσεις γίνονται από τον διδάσκοντα (ή τους διδάσκοντες) στο τέλος του εξαμήνου (Υπουργική απόφαση Β3/3781/16.5.84 ΦΕΚ 290/84 Τ.Β.) σε διδακτέα ύλη σύμφωνα με το αναλυτικό περιεχόμενο του μαθήματος και τις παραδόσεις. Οι εξετάσεις μπορεί να είναι γραπτές ή προφορικές, ή στηριζόμενες σε θέματα ή εργαστηριακές ασκήσεις κατά την κρίση του διδάσκοντα. Η βαθμολογία των μαθημάτων εκφράζεται με την κλίμακα μηδέν-δέκα (0-10) με βάση επιτυχίας το πέντε (5) και χωρίς την χρήση κλασματικού μέρους. Αυτά είναι
1. ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ - ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ Ι
2. ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
3. ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΤΤΑΡΟΥ
4. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
5. ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ
6. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
7. ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ – ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ – ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
8. ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ Ι
9. ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ Ι
10. ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
11. ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
12. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
13. ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ
14. ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
15. ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
16. ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
17. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
18. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
19. ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
20. ΠΡΟΛΗΨΗ
21. ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ
22. ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
23. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Ι
24. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
25. ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ Ι
26. ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
27. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ II
28. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙI
29. ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΙI
30. ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙI
31. ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΕΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ
32. ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
33. ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
34. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
35. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΙΑ
36. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ (ΓΕΝΙΚΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ)
37. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
38. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
39. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Ως κατ’ επιλογήν μαθήματα χαρακτηρίζονται τα μαθήματα τα οποία ο φοιτητής πρέπει να επιλέξει, ώστε να συμπληρώσει τις διδακτικές μονάδες (δ.μ.), που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου του. Ο φοιτητής είναι ελεύθερος να επιλέξει τα μαθήματα επιλογής του εξαμήνου ή προηγουμένου ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του και με τους περιορισμούς του Προγράμματος Σπουδών. Αναφορικά με τις εξετάσεις, τη βαθμολογία και τον αριθμό των δ.μ. κάθε μαθήματος επιλογής ισχύει ό,τι και στα υποχρεωτικά μαθήματα. Αυτά είναι
1. ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
2. ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ KAI ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
3. ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ
4. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
5. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
6. ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
7. ΒΙΟΗΘΙΚΗ
8. ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
9. ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
10. ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
11. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
12. ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΑ
13. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
14. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ
15. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
16. ΚΛΙΝΙΚΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
17. ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
18. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
19. ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
20. ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
21. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
22. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
23. ΓΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
24. ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
25. ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ
26. ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ*
27. ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
28. ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ – ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
29. ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΣ ΜΕΤΑΔΙΔΟΜΕΝΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
30. ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ LASER ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
31. ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΠΕΠΤΙΚΟΥ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΔΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ
32. ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ*
33. ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ*
34. ΚΛΙΝΙΚΗ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ
35. ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
36. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
37. ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
38. ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
39. ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ
40. ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
41. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
42. ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ – ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
43. ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
44. ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΧΡΟΝΙΩΣ ΠΑΣΧΟΝΤΩΝ
45. ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ -ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ
Σημείωση: Για την λήψη του πτυχίου Νοσηλευτικής, οι φοιτητές πρέπει να εξεταστούν με επιτυχία σε 38 υποχρεωτικά μαθήματα και 12 μαθήματα επιλογής.
Οι ασκήσεις αυτές δεν είναι αυτοτελή μαθήματα, αλλά επί μέρους εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που συμπληρώνουν τη διαδικασία κάθε μαθήματος με την εμπέδωση της ύλης που διδάσκεται και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων. Οι ασκήσεις διεξάγονται σε ολιγομελείς ομάδες φοιτητών, γεγονός που επιτρέπει την ενεργό συμμετοχή τους σε αυτές. Η παρακολούθηση είναι απόλυτα υποχρεωτική με την έννοια, ότι ο φοιτητής, αν απουσιάσει πάνω από 10% των ωρών διδασκαλίας δεν μπορεί να προσέλθει στις εξετάσεις και υποχρεώνεται να επαναλάβει την παρακολούθηση του μαθήματος και των ασκήσεων στο επόμενο εξάμηνο.
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας πολλών μαθημάτων μπορεί να διεξάγονται και σεμινάρια κατά την κρίση των διδασκόντων. Τα σεμινάρια μπορεί να περιλαμβάνουν και εργασίες φοιτητών. Σκοπός των σεμιναρίων είναι η διδασκαλία και εξοικείωση των φοιτητών με την έρευνα και την εκπόνηση επιστημονικών εργασιών.