603 Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Αθήνας

Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας προήλθε από το αντίστοιχο Τμήμα Στελεχών Τουριστικών Επιχειρήσεων που λειτουργούσε ήδη επί Κ.Α.Τ.Ε. και Κ.Α.Τ.Ε.Ε. και συνέχισε να λειτουργεί την πρώτη περίοδο μετά την ισχύ του Ν. 1404/83. Έκτοτε αναμόρφωσε αρκετές φορές το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και αύξησε τον αριθμό των εκπαιδευτικών εξαμήνων σε οκτώ (8). Κορυφαία μεταβολή φυσικά επήλθε με τον Ν/ 2916/01που ενέταξε και τυπικά το τμήμα στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων είναι σημαντικό στο χώρο των Τ.Ε.Ι., άλλα και γενικότερα στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι πρώτοι πτυχιούχοι του Τμήματος αποφοίτησαν κατά το χειμερινό εξάμηνο του σπουδαστικού έτους 1987 - 88. Μέχρι σήμερα έχουν αποφοιτήσει περίπου 1660 σπουδαστές.
Στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων εγγράφονται κάθε έτος διακόσιοι είκοσι (220) νέοι οι οποίοι προέρχονται από Γενικές Εξετάσεις. Επιπλέον εγγράφονται Κύπριοι, ομογενείς, αλλοδαποί σε μικρό ποσοστό περίπου 10% επί των εισακτέων.
Επιπρόσθετα, στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων εγγράφονται, σε ποσοστό 2% επί των εισακτέων, με κατάταξη, πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων Τ.Ε.Ι. αλλά και πανεπιστημίων, καθώς επίσης και πτυχιούχοι Ανώτερων σχολών διετούς κύκλου σπουδών, ενώ ποσοστό 8% προέρχεται από μετεγγραφές.
Σήμερα το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει δύο χιλιάδες (2000) περίπου εν ενεργεία σπουδαστές, δεκατέσσερις (14) μόνιμους και δεκαέξι (20) έκτακτους εκπαιδευτικούς, δύο (3) άτομα της κατηγορίας του ειδικού τεχνικού προσωπικού και τέσσερις (4) διοικητικούς υπαλλήλους.

Σκοπός

Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της Διοικητικής Επιστήμης με εξειδίκευση εφαρμογής στις τουριστικές επιχειρήσεις γενικά τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

Περιγραφή του πτυχιούχου του Τμήματος

Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο απόφοιτος του Τμήματος ανακηρύσσεται "Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων", διαθέτει δε τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος είτε ως στέλεχος τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και υπηρεσιών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είτε ως αυτοαπασχολούμενος. Ειδικότερα ο πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων:

- Ασκεί σύγχρονη διοίκηση για την επίτευξη των στόχων της τουριστικής επιχείρησης.

- Εφαρμόζει επιστημονικές και τεχνολογικές διοικητικές μεθόδους και πρακτικές στην στην παραγωγή, τιμολόγηση, διανομή και προώθηση τουριστικών προϊόντων.

- Διεξάγει έρευνα τουριστικής αγοράς, προκειμένου να διαπιστωθεί ποια προϊόντα ζητούν οι δυνητικοί τουρίστες.

- Προγραμματίζει την οικονομική και όχι μόνο δραστηριότητα της τουριστικής επιχείρησης με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, τόσο το φυσικό όσο και αυτό που αποτελεί δημιούργημα των ανθρώπων.

- Διερευνά και αξιολογεί τις δυνατότητες εκμετάλλευσης των τουριστικών πόρων/ προορισμών και κατ΄ επέκταση της τουριστικής τους ανάπτυξης.

- Διαχειρίζεται κατά τον αποτελεσματικότερο τρόπο τους ανθρώπινους πόρους της τουριστικής επιχείρησης.

- Διατυπώνει, προγραμματίζει και εφαρμόζει πολιτικές σε μικροτουριστικό και μακροτουριστικό επίπεδο, προκειμένου να επιτύχει επιθυμητούς εφικτούς στόχους.

- Είναι γνώστης των σύγχρονων εφαρμογών στων Η/Υ στον τουρισμό γενικά.

Πρόγραμμα σπουδών

Η διάρκεια των σπουδών στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων είναι οκτώ (8) εξάμηνα, όπως προβλέπεται στο Π.Δ. 212/94 (ΦΕΚ 132/Α'/22.8.94).

Σε όλα τα εξάμηνα σπουδών, εκτός του τελευταίου, οι σπουδές περιλαμβάνουν θεωρητική διδασκαλία, εργαστηριακές και φροντιστηριακές ασκήσεις, καθώς και ασκήσεις πράξης και εφαρμογές σε πραγματικές ή εικονικές καταστάσεις, εκπόνηση μελετών και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τουριστικές επιχειρήσεις, γραφεία τουριστικών μελετών και ιδρύματα ή εταιρείες που πραγματοποιούν τουριστική έρευνα. ΄Εμφαση δίνεται στις περιπτωσιολογικές μελέτες και στη συλλογική εργασία. Στο προτελευταίο εξάμηνο σπουδών διεξάγεται σεμινάριο τελειοφοίτων.

Στα πρώτα εξάμηνα σπουδών περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μαθήματα γενικής υποδομής θετικών και θεωρητικών επιστημών, καθώς, και διάφορα εισαγωγικά μαθήματα.

Ακολουθούν μαθήματα ειδικής υποδομής-κορμού, τα οποία αποτελούν τη βάση της Διοικητικής Επιστήμης, όπως αυτή εφαρμόζεται στις τουριστικές επιχειρήσεις γενικά. Στα προχωρημένα εξάμηνα διδάσκονται τα μαθήματα ειδικότητας που συνιστούν τη φύση και τον προορισμό του Τμήματος.

Στα τελευταία εξάμηνα σπουδών, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος μπορεί με απόφασή της να δημιουργεί, μέσα από ομάδες κατ΄ επιλογήν μαθημάτων, κατευθύνσεις εξειδίκευσης σύμφωνα με τις εξελίξεις στην επιστήμη, τεχνολογία, οικονομία και κοινωνία.

Το τελευταίο εξάμηνο σπουδών περιλαμβάνει κυρίως την πρακτική άσκηση του φοιτητή στο επάγγελμα και την εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας, που εξασφαλίζει την εμβάθυνση του τελειόφοιτου του Τμήματος σε ένα θέμα εφαρμοσμένης έρευνας ή που έχει άμεση σχέση με την ειδικότητα των σπουδών του.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Σκοπός του μαθήματος
Κατανόηση των επιδράσεων που ασκεί ο τουρισμός στην οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον.


ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Σκοπός του μαθήματος
Η γνώση βασικών εννοιών της μικροοικονομικής θεωρίας και η πρακτική κατανόηση των διαφόρων μικροοικονομικών μεγεθών και οργάνων. Η απόκτηση γνώσεων για την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων "μεγιστοποίησης" της μικροοικονομικής και της επίτευξης των στόχων των οικονομικών οργάνων.


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Σκοπός του μαθήματος
Να κατανοηθούν οι βασικές οικονομικές έννοιες που συνδέουν την αξία του χρήματος με το χρόνο, να επιλέγονται οι σωστές μεθοδολογίες υπολογισμού οικονομικών μεγεθών και να υπολογίζονται αυτά είτε απευθείας ή με τη χρήση πινάκων κ.λ.π.


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
Σκοπός του μαθήματος
Η γνώση των τροφίμων φυτικής και ζωικής προέλευσης και τα θρεπτικά στοιχεία αυτών. Η εκμάθηση των βασικών αρχών της μαγειρικής τέχνης και η απόκτηση εμπειρίας στην παρασκευή των φαγητών.


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Η εξοικείωση των φοιτητών με μεθόδους αποτελεσματικής επιχειρησιακής επικοινωνίας. Θεωρητικές γνώσεις και εφαρμογές προσαρμοσμένες τόσο στο πλαίσιο της Διοικητικής επιστήμης όσο και στις δραστηριότητες των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων στη χώρα μας και διεθνώς.


ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Η συνθετική ερμηνεία της σύγχρονης κοινωνίας και των θεσμών της στα πλαίσια της τουριστικής ανάπτυξης και εννοιολογική αντιμετώπιση του τουρισμού στα πλαίσια των Κοινωνικών Επιστημών.


ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Σκοπός του μαθήματος
Διερεύνηση της αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου των τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους μέσα από την ανάλυση και ερμηνεία των ψυχολογικών κυρίως αλλά και των κοινωνιολογικών παραμέτρων του συγκερασμού τουρισμού και αθλητισμού.


ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Εξοικείωση με μεθόδους, προγράμματα και παιχνίδια σχετικά με την ψυχαγωγία και άθληση πελατών των ξενοδοχείων

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Απόκτηση βασικών γνώσεων της τουριστικής γεωγραφίας της Ελλάδας, καθώς επίσης των σημαντικότερων χώρων υποδοχής και φιλοξενίας τουριστών στον κόσμο.

ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΦΑΓΗΤΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
- Η εκμάθηση της τεχνικής στη μαζική παραγωγή φαγητών.
- Η απόκτηση ικανοτήτων στη σχεδίαση του μαγειρείου, καθώς στην Οργάνωση και λειτουργία του. Επίσης στην αντιμετώπιση οργανωτικών διοικητικών και λειτουργικών προβλημάτων στο μαγειρείο των ξενοδοχειακών και επισιτιστικών επιχειρήσεων και η επίλυσή τους.

ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Σκοπός του μαθήματος
Η γνώση βασικών εννοιών και θεμελιωδών μεγεθών της μακροοικονομικής θεωρίας. Βελτίωση των αναλυτικών και κριτικών ικανοτήτων σχετικά με τα διάφορα μακροοικονομικά μεγέθη και έννοιες. Πρακτική κατανόηση των λειτουργιών τη οικονομίας, των παραμέτρων και των συνθηκών "ισορροπίας" αυτής.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Να κατανοηθεί ο ρόλος και οι εφαρμογές της στατιστικής, ιδιαίτερα δε, σε οικονομικά θέματα. Να εφαρμόζεται απλή στατιστική μεθοδολογία και να κατανοούνται στατιστικά συμπεράσματα.

ΜΠΑΡ - ΠΟΤΑ - ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις στους σπουδαστές για την οργάνωση και λειτουργία των διαφορετικών μορφών μπαρ εντός και εκτός ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Στη συνέχεια έχει σκοπό να εξοικειώσει τους σπουδαστές στην παραγωγή των αλκοολούχων ποτών και κρασιών καθώς και στην ανάδειξη και παράθεσή τους στα πλαίσια των τουριστικών επιχειρήσεων παραθερισμού και ψυχαγωγίας.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Ανάλυση βασικών προβλημάτων αρχιτεκτονικής ξενοδοχείων και διαρρύθμιση των εσωτερικών τους χώρων με έμφαση στη λειτουργικότητα. Η αποτελεσματική αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου. Μελέτη εγκατάστασης του ξενοδοχειακού εξοπλισμού.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Η αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων που σχετίζονται με την οργάνωση συνεδρίων στις ξενοδοχειακές αίθουσες και σε αυτόνομα συνεδριακά κέντρα. Μέσα για μεγιστοποίηση των πωλήσεων των συνεδριακών υπηρεσιών.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Να συνειδητοποιηθεί ότι η τουριστική οικονομία μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πλαίσιο της οικονομίας μιας χώρας υποδοχής και φιλοξενίας τουριστών και ν συμβάλλει στο μέτρο του εφικτού στη μερική ή ολική επίλυση πολλών προβλημάτων της.

ΑΡΧΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
Σκοπός του μαθήματος
Εισαγωγή στις αρχές της Γενικής Λογιστικής, καθώς επίσης στις έννοιες, τη θεωρία και το ρόλο που διαδραματίζει αυτή στη σύγχρονη επιχείρηση και οικονομία.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Σκοπός του μαθήματος
Η παροχή απαραίτητων βασικών γνώσεων σχετικών με νομοθετικές ρυθμίσεις και νομολογία που αφορούν όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
Σκοπός του μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις στους σπουδαστές της οργάνωσης και τεχνικής λειτουργίας των κάθε μορφής εστιατορικών εκμεταλλεύσεων εντός και εκτός ξενοδοχειακών μονάδων. Παράλληλα παρέχει γνώσεις μορφοποίησης και προώθησης των πωλήσεων των προϊόντων καθώς και τις μεθόδους συλλογής των εξόδων και ανάλυσης των αποτελεσμάτων λειτουργίας των εστιατορικών επιχειρήσεων.

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Σκοπός του μαθήματος
Η ενημέρωση σχετικά με τις θεμελιώδεις έννοιες του δικαίου των εμπορικών συναλλαγών και η εξοικείωσή τους με τους διάφορους επιμέρους κλάδους του εμπορικού δικαίου.

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
Σκοπός του μαθήματος
Εξοικείωση στη χρήση των σημαντικότερων επαγγελματικών τουριστικών ταξιδιωτικών οδηγών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Σκοπός του μαθήματος
Εξοικείωση στη χρήση επαγγελματικών τουριστικών οδηγών και ανάπτυξη ικανότητας προγραμματισμού μεμονωμένων ή ομαδικών ταξιδιών.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Η ανάπτυξη ικανοτήτων για τη διαχείριση των λογιστικών διαδικασιών ίδρυσης, μετατροπής και συγχώνευσης εταιριών, καθώς, και διανομής των αποτελεσμάτων αυτής.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Σκοπός του μαθήματος
Η εκμάθηση συστημάτων οργάνωσης και λειτουργίας του Τμήματος Υποδοχής στις τουριστικές επιχειρήσεις. Αντιμετώπιση προβλημάτων στη διάθεση δωματίων.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΡΟΦΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Η εκμάθηση σύγχρονων μεθόδων οργάνωσης και λειτουργίας του τμήματος δωματίων στις τουριστικές επιχειρήσεις.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Σκοπός του μαθήματος
Διερεύνηση του κοινωνικού ρόλου της εργασίας μέσα από τη μελέτη του εργασιακού περιβάλλοντος και τις κοινωνικές και ψυχολογικές επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις του καθώς και η ερμηνεία των προβλημάτων οργάνωσης συνδικαλιστικής δράσης και ταξινόμησης των εργασιακών ομάδων.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σκοπός του μαθήματος
Να γίνει κατανοητό ότι κάτω από προϋποθέσεις το Μάρκετινγκ στον τουρισμό μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό μέσο στην υπηρεσία των τουριστικών επιχειρήσεων για την απρόσκοπτη και επικερδή διάθεση των προϊόντων τους.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Απόκτηση βασικών γνώσεων Χρηματοδοτικής Διοίκησης και πηγών χρηματοδότησης. Κατανόηση και εξοικείωση βασικών επιχειρηματικών αποφάσεων που αφορούν την επενδυτική, χρηματοδοτική ή μερισματική πολιτική και τη διαχείριση επιχειρηματικών κινδύνων.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Σκοπός του μαθήματος
Η γνώση βασικών και ειδικών εννοιών σχετικά με το διεθνές εμπόριο και τις διεθνείς οικονομικές σχέσεις. Η κατανόηση των διεθνών αγορών και των αποτελεσμάτων του διεθνούς εμπορικού στην ανάπτυξη και στην κατανομή του πλούτου μεταξύ των κρατών.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ
Σκοπός του μαθήματος
Να κατανοηθεί η έννοια του κόστους, των μεθόδων κοστολόγησης, καθώς επίσης του τρόπου λειτουργίας της Αναλυτικής Λογιστικής και της ικανότητας σύνταξης προϋπολογισμού.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΓΝΩΣΙΑ - ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ
Σκοπός του μαθήματος
- Αρχές και τεχνική στις προμήθειες των τροφίμων και ποτών για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών και επισιτιστικών επιχειρήσεων.
- Γνώση των εμπορευμάτων που χρησιμοποιούνται στις ξενοδοχειακές και επισιτιστικές επιχειρήσεις (τρόφιμα - ποτά - είδη κλινοστρωμνής - είδη υαλικών - ανοξείδωτων - υλικών καθαρισμού κ.λ.π.).

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Εισαγωγή στις σύγχρονες αντιλήψεις και μεθόδους οργάνωσης και διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων διαφόρων κατηγοριών.

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΕ Η/Υ
Σκοπός του μαθήματος
Απόκτηση γνώσεων για τον Η/Υ και τη λειτουργία του, καθώς, και της ικανότητας χρήσης ξενοδοχειακών προγραμμάτων (πακέτων) Η/Υ. Επίσης άντληση πληροφοριών και στοιχείων που μπορούν να φανούν χρήσιμα στην ξενοδοχειακή επιχείρηση.


ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σκοπός του μαθήματος
Ορθολογική χρησιμοποίηση όλων των οργάνων του Μάρκετινγκ, ώστε η ξενοδοχειακή επιχείρηση να προσανατολίζεται προς τις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς, τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών και προς τους αντικειμενικούς σκοπούς της ξενοδοχειακής μονάδας (επιχείρησης). Δημιουργία αποτελεσματικών συνδυασμών των οργάνων του μάρκετινγκ που καθιστούν το ξενοδοχείο ικανό να επηρεάζει τις αγορές στις οποίες δρα, καθώς και την εξωτερική και εσωτερική πελατεία του.

ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΕΛΕΓΧΟΣ
Σκοπός του μαθήματος
Δίνει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις οικονομικής διαχείρισης επισιτιστικών μονάδων μέσω ελέγχου όσον αφορά τη δημιουργία προτύπων και την εφαρμογή τους στις αγορές, παραλαβές, αποθήκευση, διακίνηση παραγωγή και διάθεση των προϊόντων και του εργατικού κόστους. Αναλύει μεθόδους τιμολόγησης των προϊόντων και συστήματα ελέγχου των εσόδων μέσω Η/Υ.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Σκοπός του μαθήματος
Εκμάθηση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων όσων απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Ενημέρωση τόσο για τα θέματα που αφορούν τη σύμβαση εργασίας καθεαυτή, όσο και για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και το συνδικαλισμό. Επίσης εξοικείωση με την ευρωπαϊκή εργατική νομοθεσία.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Σκοπός του μαθήματος
Το να γνωρίσουν οι σπουδαστές το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να κατανοήσουν στοιχειώδεις έννοιες του Ευρωπαϊκού Δικαίου και να ενημερωθούν για τις βασικές της πολιτικές, κύρια αυτές που αφορούν τον τουρισμό και το περιβάλλον.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Η ανάλυση της συμπεριφοράς των τουριστών και των απασχολούμενων στον τουρισμό. Εξειδικευμένες έννοιες της τουριστικής ψυχολογίας για την κατανόηση της συμπεριφοράς των τουριστών. Διερεύνηση της επιρροής του ψυχολογικού κλίματος στον τουρισμό.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Να κατανοηθεί ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού στις τουριστικές επιχειρήσεις και να γίνουν γνωστές οι σύγχρονες μέθοδοι αξιολόγησης, πρόσληψης, προαγωγής και αμοιβής του.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Δημιουργική και αποτελεσματική χρησιμοποίηση μεθόδων και τεχνικών της πολιτικής επικοινωνίας και πληροφόρησης για την εκ μέρους των τουριστικών επιχειρήσεων, τουριστικών οργανισμών και τουριστικών τόπων διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης, αποδοχής και αναγνώρισης.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΙ ΝΑΥΛΟΙ - ΕΚΔΟΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Να καταστεί δυνατή η έκδοση και αναγνώριση αεροπορικών τίτλων, η δημιουργία ναύλων, καθώς και η σωστή χρήση των σχετικών αεροπορικών εγχειριδίων. Επίσης να καταστεί δυνατή η δημιουργία πολύπλοκων και ανταγωνιστικών ναύλων και να εκδίδονται σωστά εισιτήρια για κάθε είδους αεροπορικά ταξίδια.

ΤΗΡΗΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Αντιμετώπιση των προβλημάτων της λειτουργίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που παρουσιάζονται στην έκδοση των λογαριασμών των πελατών. Προβλήματα μικρών και μεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Προβλήματα ξενοδοχείων πόλεων και παραθεριστικών περιοχών.

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Σκοπός του μαθήματος
Πρακτική χρησιμοποίηση των μεθόδων και τεχνικών της Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς τόσο για την επίλυση επιχειρησιακών προβλημάτων όσο και για την εκ μέρους της διοίκησης της επιχείρησης λήψη ορθολογικών αποφάσεων για την εκπλήρωση των διοικητικών, οικονομικών, κοινωνικών ή περιβαλλοντικών στόχων των τουριστικών επιχειρήσεων και των δημόσιων οργανισμών.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σκοπός του μαθήματος
Συνδυασμός και προγραμματισμός της εσωτερικής και εξωτερικής διαφήμισης, προς επηρεασμό των δυνητικών (πιθανών) πελατών, ώστε να καταστούν "αγοραστές" των αγαθών (περιοχής, τόπου κ.λ.π.) ή μιας τουριστικής επιχείρησης.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΜΕ Η/Υ
Σκοπός του μαθήματος
Να γίνουν γνωστά τα υπάρχοντα συστήματα κρατήσεων θέσεων και υπολογισμού αεροπορικών ναύλων, καθώς και οι τρόποι συμπεριφοράς τους ως προς την πληροφόρηση - διάθεση θέσεων σε πτήσεις, ξενοδοχεία, αυτοκίνητα, τρένα κ.λ.π. Επίσης να γίνει εκμάθηση των συστημάτων GALILEO και AMADEUS.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΩΝ
Σκοπός του μαθήματος
Η απόκτηση της ικανότητας να προετοιμάζονται και παρουσιάζονται θέματα προς συζήτηση τεκμηριωμένα επιστημονικά και κάτω από συνθήκες πίεσης χρόνου.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σκοπός του μαθήματος
Να συνειδητοποιηθεί η ανάγκη του κρατικού παρεμβατισμού και στην τουριστική οικονομία και να διαπιστωθεί πως με την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής μπορεί να προληφθούν ή αποτραπούν ανεπιθύμητες εξελίξεις στην τουριστική οικονομία.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σκοπός του μαθήματος
Μέσα από μία σειρά επιλεγμένων θεμάτων να ριχτεί άπλετο φως στο ρόλο που διαδραματίζει ο τουρισμός σαν παράγοντας ανάπτυξης και προόδου, να επισημανθούν ορισμένες σημαντικές επιδράσεις που ασκεί και δέχεται και να αναλυθεί η προσέγγιση της ανάπτυξής του στον Ελλαδικό χώρο.

ΑΓΓΛΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Εξάσκηση στην προφορική επικοινωνία και στον γραπτό λόγο (στην Αγγλική) με χρήση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στις τουριστικές επιχειρήσεις: ξενοδοχεία, εστιατόρια, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρίες, συνεδριακά κέντρα, κ.λ.π.

ΓΑΛΛΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Εξάσκηση στην προφορική επικοινωνία και στον γραπτό λόγο (στην Γαλλική) με χρήση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στις τουριστικές επιχειρήσεις: ξενοδοχεία, εστιατόρια, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρίες, συνεδριακά κέντρα, κ.λ.π.

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Εξάσκηση στην προφορική επικοινωνία και στον γραπτό λόγο (στην Γερμανική) με χρήση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στις τουριστικές επιχειρήσεις: ξενοδοχεία, εστιατόρια, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρίες, συνεδριακά κέντρα, κ.λ.π.

ΙΤΑΛΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
Σκοπός του μαθήματος
Εξάσκηση στην προφορική επικοινωνία και στον γραπτό λόγο (στην Ιταλική) με χρήση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στις τουριστικές επιχειρήσεις: ξενοδοχεία, εστιατόρια, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρίες, συνεδριακά κέντρα, κ.λ.π.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Η΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ