618 Λογοθεραπείας ΤΕΙ Πάτρας

Το Τμήμα Λογοθεραπείας του A.T.E.I. Πάτρας λειτουργεί από το 1996 και είναι ένα από δύο Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα τετραετούς φοίτησης στην Ελλάδα, το οποίο παρέχει εκπαίδευση σε θέματα παθολογίας λόγου, ομιλίας και φωνής. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 είναι εγγεγραμμένοι στο Τμήμα 550 περίπου σπουδαστές ενώ έχουν αποφοιτήσει από αυτό έως τώρα 100. Η πλειονότητα των εισακτέων με γενικές εξετάσεις προέρχεται από τη θετική και τη θεωρητική κατεύθυνση.

Tο Τμήμα Λογοθεραπείας λειτουργεί με την εφαρμογή ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών που παρέχει μαθήματα υποδομής από τους κλάδους της Γλωσσολογίας, Ιατρικής και Ψυχολογίας και τα απαραίτητα μαθήματα ειδικότητας στις διαταραχές λόγου, ομιλίας, φωνής και ακοής καθώς και μαθήματα νέων τεχνολογιών. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει επίσης 900 περίπου υποχρεωτικές κλινικές ώρες οι οποίες διεξάγονται κάτω από την εποπτεία επαγγελματιών Λογοπαθολόγων/Λογοθεραπευτών και έχουν σκοπό την αξιολόγηση, διάγνωση και αποκατάσταση ασθενών από τους σπουδαστές. Οι κλινικές ώρες λαμβάνουν χώρα σε νοσοκομεία, ειδικά σχολεία, ιδρύματα και στην Κλινική Λογοθεραπείας του ΤΕΙ.

Επαγγελματικά Δικαιώματα

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ΠΔ 96/2002 (ΦΕΚ 82 τ.Γ')

1. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) φέρουν τον επαγγελματικό τίτλο "Λογοθεραπευτές ή Θεραπευτές του Λόγου" και απασχολούνται αυτοδύναμα ή σε συνεργασία στους τομείς του γνωστικού αντικειμένου της Λογοθεραπείας, δηλαδή της επιστήμης που έχει ως γνωστικό αντικείμενο τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή επιστημονικών γνώσεων γύρω από την Ανθρώπινη Επικοινωνία-Φωνή, Ομιλία, Λόγο (προφορικό, γραπτό), μη λεκτική επικοινωνία - και τις διαταραχές αυτής, καθώς και τις διαταραχές των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα.
Ειδικότερα οι Λογοθεραπευτές πτυχιούχοι του Τμήματος Λογοθεραπείας απασχολούνται επαγγελματικά στους ακολούθους τομείς:

α. Αξιολόγηση της ανθρώπινης Επικοινωνίας-Φωνής, Ομιλίας, Λόγου (προφορικού-γραπτού) και πρόληψη, διαγνωστική αξιολόγηση και θεραπεία των διαταραχών που συνδέονται με αυτήν καθώς και των διαταραχών που σχετίζονται με τις καταποτικές κινήσεις του στοματοφάρυγγα.

β. Επιστημονική έρευνα και μελέτη στο εν λόγω γνωστικό αντικείμενο.

γ. Άσκηση κάθε άλλης επαγγελματικής και επιστημονικής δραστηριότητας που εμπίπτει στο αντικείμενο του κλάδου της Λογοθεραπείας σύμφωνα με την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας.

2. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Λογοθεραπείας επιλέγουν και εφαρμόζουν σε άτομα κάθε ηλικίας σύγχρονες επιστημονικές κλινικές και τεχνολογικές μεθόδους για την αξιολόγηση της ανθρώπινης Επικοινωνίας-Φωνής, Ομιλίας, Λόγου (προφορικού, γραπτού), μη λεκτικής επικοινωνίας - τη διαγνωστική αξιολόγηση, τη θεραπεία και την αντιμετώπιση των διαταραχών αυτής καθώς και των διαταραχών των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα, οι οποίες δύνανται να περιλάβουν:

α. Χρήση τεχνολογικών, προσθετικών και τεχνικών μέσων, χρήση διαγνωστικών δοκιμασιών της ανθρώπινης Επικοινωνίας και άλλων επιστημονικών εργαλείων με στόχο τη βέλτιστη διαγνωστική αξιολόγηση, θεραπεία και αντιμετώπιση των διαταραχών της ανθρώπινης Επικοινωνίας και διαταραχών των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα.

β. Πρόληψη και θεραπευτικές μεθόδους (παρεμβατικές και συμβουλευτικές), άμεσες ή έμμεσες, ατομικές ή ομαδικές σε θέματα που αφορούν τη δυσλειτουργία της ανθρώπινης Επικοινωνίας και των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα.

Κριτήρια Εισαγωγής

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για την εγγραφή / εισαγωγή στο Τμήμα Λογοθεραπείας είναι η Συνέντευξη, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου του 43 του Ν.2413/1996 (ΦΕΚ 124/ τ. Α΄/17-6-1996), όπως συμπληρώθηκε με το αρ. Φ.152/Β3/5554/27-9-1999 έγγραφο του ΥΠΕΠΘ μετά από σχετική εισήγηση του Τμήματος στην οποία ορίσθηκαν τα κριτήρια για την εισαγωγή των σπουδαστών.

Η Συνέντευξη έχει θεσμοθετηθεί έτσι ώστε να αποκλείονται από την εισαγωγή στο Τμήμα σπουδαστές με διαταραχές που εμποδίζουν τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της άσκησης του επαγγέλματος της Λογοθεραπείας. Οι σπουδαστές που αποκλείονται εισάγονται στο αμέσως επόμενο τμήμα της προτίμησής τους.

Πρόγραμμα Σπουδών

1ο Εξάμηνο

Φωνητική
Γλωσσική
Ανάπτυξη
Εξελικτική Ψυχολογία (Βρεφος-Παιδί-Εφηβος-Γήρανση)
Ανατομία-Φυσιολογία Ακοής, Ομιλίας, Λόγου
Παιδιατρική
Γλωσσολογία
Εισαγωγή στους Η/Υ και στη Στατιστική
Αγγλικά - 1
Αγγλικά για Αρχάριους

2ο Εξάμηνο

Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές
Ψυχοφυσιολογία Ακοής, Ομιλίας, Λόγου
Νευροανατομία - Νευροφυσιολογία
Στατιστική για τις Επιστήμες Συμπεριφοράς
Αγγλικά - 2
Εισαγωγή στη Κοινωνική Εργασία

3ο Εξάμηνο

Ακοολογία
Θέματα Κλινικής Ψυχολογίας Συμπεριφορισμός - Τροποποίηση της Συμπεριφοράς
Κλινική Νευροψυχολογία
Κλινικά Θέματα Λογοπαθολογίας
Γλωσσικές Διαταραχές στη Σχολική Ηλικία - Μαθησιακές Δυσκολίες
Αγγλικά - 3
Αρχές Δικαίου

4ο Εξάμηνο

Αποκατάσταση Ακοολογία
Ψυχογλωσσολογία
Μεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες Συμπεριφοράς
Διαταραχές της Φώνησης
Γνωστική Ψυχολογία
Διαγνωστικά Θέματα Λογοπαθολογίας
Κλινική 'Ασκηση -1
Αγγλικά - 4
Αρχές Οικονομικής

5ο Εξάμηνο

Διαταραχές της Ροής της Ομιλίας (Τραυλισμός)
Διαταραχές Επικοινωνίας Ατόμων με Κρανιοπροσ. Ανωμαλίες
Νευρογλωσσολογία
Νοηματική Γλώσσα
Διαταραχές της κατάποσης - Δυσφαγία
Συμπεριφορική Νευρολογία
Κλινική 'Ασκηση -2
Αγγλικά - 5

6ο Εξάμηνο

Διαταραχές Επικοινωνίας Ατόμων με Αφασίες & Συναφείς Διαταραχές
Διαταραχές Επικοινωνίας Ατόμων με Εγκεφαλική Παράλυση
Νευρογενείς Διαταραχές Επικοινωνίας
Διαταραχές Επικοινωνίας Ατόμων με Λαρυγγεκτομή
Μαθησιακές Διαταραχές - Δυσλεξίες
Κλινική 'Ασκηση -3
Αγγλικά - 6

7ο Εξάμηνο

Κοινωνιογλωσσολογία - Διαλεκτολογία
Θέματα Ψυσοπαθολογίας Συμβουλευτική στις Διαταραχές της Επικ.
Αποκατάσταση Γνωστικών Λειτουργιών
Νευρογενείς Κινητικές Διαταραχές της Ομιλίας
Εφαρμογές Η/Υ και Νέων Τεχνολογιών στη Λογοπαθολογία
Κλινική 'Ασκηση -4
Αγγλικά - 7
Κλινική Ηθική και Δεοντολογία

8ο Εξάμηνο

Πτυχιακή Εργασία
Η2 Πρακτική Άσκηση (20 ώρες)