Ολόκληρη η προκήρυξη των θέσεων
Αν δεν έχεις τον Acrobat Reader κάνε click στο εικονίδιο και στο παράθυρο που θα ανοίξει διάλεξε "Ανοιγμα"
Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης
Δεκέλεια Αττικής, ΤΓΑ 1010
Τηλ 210-8192003
fax 210-8074605
Η Σχολή Ικάρων είναι Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και η αποστολή της είναι: η μετά από κατάλληλη επιστημονική, στρατιωτική,κοινωνική και πολιτιστική εκπαίδευση, παραγωγή μονίμων Αξιωματικών, Ιπταμένων, Μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων εδάφους της Πολεμικής Αεροπορίας,οι οποίες καθορίζονται από διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.
1. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι τα όρια ύψους για άνδρες και γυναίκες, και ποια η οπτική οξύτητα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Tο ελάχιστο όριο ύψους για άνδρες είναι τα 1,65 μ και για τις γυναίκες τα 1,60μ για όλες τις ειδικότητες. Το μέγιστο ύψος για την ειδικότητα του Ιπταμένου είναι 1,90 μ.
Η οπτική οξύτητα πρέπει να είναι 20/20 (0 βαθμοί μυωπία) για το τμήμα Ιπταμένων ενώ δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 2,5 βαθμούς για το τμήμα Μηχανικών. Υποψήφιοι που έκαναν επέμβαση με LASER για διόρθωση της μυωπίας τους δε γίνονται δεκτοί στο τμήμα Ιπταμένων.
2. ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν δεν μου αρέσει η ζωή στην ΣΙ, πότε μπορώ να φύγω και με ποιες διαδικασίες;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορείς να φύγεις όποτε θέλεις. Πριν την ορκωμοσία χωρίς οικονομική επιβάρυνση αλλά και μετά σε οποιοδήποτε έτος και αν είσαι, με κάποια οικονομική επιβάρυνση. Η διαδικασία είναι πολύ απλή, αναφέρεις την επιθυμία σου στο Διοικητή της Μοίρας σου και αυθημερόν εγκρίνεται από την Σχολή. Παραλαμβάνεις τα έγγραφα που είχες καταθέσει την ημερομηνία κατατάξεως, υπογράφεις Υπεύθυνη Δήλωση παραίτησης και φεύγεις από την σχολή αυθημερόν. Εάν δεν είσαι 18 ετών, η Υπεύθυνη Δήλωση υπογράφεται από τον κηδεμόνα σου.
3. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια προετοιμασία πρέπει να κάνω πριν την εισαγωγή μου στη ΣΙ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ή βασική προετοιμασία έγκειται στην σταδιακή βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης, έτσι ώστε να αντεπεξέλθεις χωρίς πρόβλημα στις υψηλές απαιτήσεις της στρατιωτικής εκπαίδευσης.
4. ΕΡΩΤΗΣΗ: Σαν Αξκός μπορώ να συνεχίσω τις σπουδές μου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, υπάρχει η δυνατότητα για μεταπτυχιακές σπουδές (Master) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό (ΗΠΑ - Ευρωπαϊκές Χώρες), με χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας.
5. ΕΡΩΤΗΣΗ: Το πρόγραμμα της ΣΙ μοιάζει με το πρόγραμμα των άλλων ΑΕΙ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όσον αφορά την Ακαδημαϊκή εκπαίδευση ΝΑΙ, καθ’ όσον διδάσκονται μαθήματα από όλες σχεδόν τις σχολές ΑΕΙ. Σαν Στρατιωτική Σχολή όμως υπάρχει και επιπλέον ειδικό πρόγραμμα (στρατιωτική εκπαίδευση, πτητική εκπαίδευση, κλπ)
6. ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε έχουν έξοδο οι Ίκαροι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε Παρασκευή μεσημέρι έως Κυριακή βράδυ. Σε ορισμένες περιπτώσεις δίδονται άδειες εξόδου την Τετάρτη απόγευμα μέχρι βράδυ για τους Ικάρους που διακρίνονται στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση και στον αθλητισμό.
7. ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε παίρνουν άδεια οι Ίκαροι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε Χριστούγεννα (15 ημέρες) Πάσχα (8 - 10 ημέρες) και καλοκαίρι (30 ημέρες)
8. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είδη χορηγούνται στους Ικάρους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στους Ικάρους χορηγούνται όλα τα είδη που θα χρειαστούν κατά τη φοίτησή τους στη ΣΙ (είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη καθαριότητας, βιβλία-γραφική ύλη, φόρμες γυμναστικής, αεροπορικός ιματισμός κλπ.)
9. ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα παίρνω κάποιο χρηματικό βοήθημα όσο θα είμαι Ίκαρος ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, Θα παίρνεις κάθε μήνα, για τις ατομικές σου ανάγκες, ένα μικρό βοήθημα που είναι σήμερα περίπου 110 €.
Το 1952 αρχίζει για την Σχολή Ικάρων μια νέα περίοδος, η εποχή των αεροσκαφών JET. Η εκπαίδευση των Ικάρων στα αεριωθούμενα αεροσκάφη άρχισε το έτος 1953 με την ίδρυση του Σμήνους Εκπαιδεύσεως Αεριωθουμένων (ΣΕΑ), το οποίο είχε την έδρα του στην Ελευσίνα (112 Πτέρυγα Μάχης) και ανήκε στη Μοίρα εκπαίδευσης Αέρος της Σχολής.
Με την υπ’ αριθ. Α6346/11-4-53 απόφαση Υ.Ε.Θ.Α. η οργάνωση της Σχολής Αεροπορίας άλλαξε και πήρε τη μορφή τυπικής Αμερικάνικης πτέρυγας, μετονομασθείσα σε 121 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (121 ΠΕΑ). Τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πτήσεων αντικατέστησε η Σμηναρχία Εκπαίδευσης Αέρος.Για τον εθισμό των μαθητών σε αεροσκάφη JET χρησιμοποιήθηκε το διθέσιο αεριωθούμενο εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ-33. Η εκπαίδευση στα αεροσκάφη αυτά αργότερα επεκτάθηκε και περιέλαβε όλη την εφαρμοσμένη εκπαίδευση των χειριστών στα α/φη JET.
Το έτος 1952 ιδρύθηκε το Εκπαιδευτικό Κέντρο Εφέδρων Χειριστών. (ΕΚΕΧ) κατά τα Βρετανικά και Αμερικάνικα πρότυπα. Βασική επιδίωξη του Κέντρου ήταν η πτητική εκπαίδευση. Το ΕΚΕΧ λειτούργησε μέχρι το Σεπτέμβριο του 1958 και εκπαιδεύτηκαν κατά το χρονικό αυτό διάστημα, οκτώ (8) σειρές Εφέδρων Χειριστών.
Η χρησιμότητα του Αεροπορικού όπλου, όπως αποδείχθηκε περίτρανα κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η τεχνολογική του εξέλιξη οδήγησαν τη Σχολή Αεροπορίας σε ένα δρόμο ραγδαίων εξελίξεων. Τα πτητικά μέσα, τα μέσα εκπαίδευσης εδάφους και το χρησιμοποιούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό προσαρμόζονταν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες και αυξανόμενες απαιτήσεις.
Το 1958 στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού της Σχολής γίνεται η μεταστέγασή της σε καινούριες εγκαταστάσεις στις οποίες η Σχολή Ικάρων λειτουργεί έως σήμερα. Με τη μεταστέγασή της δημιουργούνται και εξοπλίζονται τα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας, Αεροδυναμικής, Τηλεπικοινωνιών, Προωθητικών συστημάτων, Υπολογισμού και Κατασκευής Αερ/φών, Αντοχής Υλικών, με τέλεια μηχανήματα και εργαστηριακά όργανα.
Το κύρος και η αίγλη της Σχολής Ικάρων ξεπερνούν τα Ελληνικά σύνορα και έτσι το 1962 έρχονται και εκπαίδευση στη Σχολή οι πρώτοι αλλοδαποί μαθητές από τη Λιβύη. Στα χρόνια που ακολούθησαν αποφοίτησαν από τη Σχολή μαθητές από πολλά κράτη της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής όπως την Ιορδανία, την Τυνησία, τη Λιβύη, τη Σενεγάλη, τη Ζιμπάμπουε, το Μπουρούντι, το Καμερούν, την Γκαμπόν, την ΚεντροΑφρικανική Δημοκρατία, το Ζαίρ, τη Μποτσουάνα και το Τσαντ.
Το 1964 η Σχολή Ικάρων με τον Ν.Δ. 4439/1964 (Άρθρο 5) γίνεται Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του κράτους, ισότιμο με τα άλλα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Η φοίτηση στη Σχολή μέχρι το 1966 ήταν τριετής. Από το 1967 και με την είσοδο της 43ης σειράς η φοίτηση στη Σχολή γίνεται τετραετούς διάρκειας.
Με το Βασιλικό Διάταγμα 370/1967 θεσμοθετήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία της Σχολής. Το ίδιο Β.Δ. είναι έως σήμερα σε ισχύ, όμως με μεταγενέστερα Βασιλικά και Προεδρικά διατάγματα τροποποιήθηκε σημαντικά, ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση στους Ικάρους. Αξίζει να επισημάνουμε, ότι με το προαναφερθέν Β.Δ. η Σχολή Αεροπορίας μετονομάστηκε σε Σχολή Ικάρων (Σ.Ι.).
Η πτητική εκπαίδευση μέχρι το 1964 γινόταν με δύο τύπους αεροσκαφών, HARVARD και Τ-33. Το 1964 προστέθηκε και ένας άλλος τύπος αεριωθούμενου εκπαιδευτικού αεροσκάφους, το Τ-37C, με το οποίο εκπαιδεύονταν οι Ίκαροι στο δεύτερο έτος της φοίτησής τους και το οποίο χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 2002 για τη βασική εκπαίδευση των Ικάρων .
Μέχρι το 1969 η αρχική εκπαίδευση των μαθητών γινόταν με τα ελικοφόρα αεροσκάφη HARVARD. Το 1969 η Σχολή αντικατέστησε τα παραπάνω αεροσκάφη με 20 νέα ελικοφόρα Τ-41D. Τον ίδιο χρόνο η Σχολή παρέλαβε και 10 νέα α/φη Τ-33 τα οποία διατήρησε για την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση μέχρι το 1977. Από το 1978 τα Τ-33 αντικαταστάθηκαν με τα αεροσκάφη δεύτερης γενιάς Τ- 2Ε .Τα α/φη HARVARD είχαν έδρα το Α/Δ του Τατοϊου ενώ τα Τ-37 το Α/Δ Ελευσίνας.
Στις 20 Μαϊου του 1970 η 361 Εκπαιδευτική Μοίρα Αεροσκαφών μεταστάθμευσε από το Α/Δ της Ελευσίνας στην 120 Σμηναρχία Εκπαίδευσης Αέρος (ΣΕΑ) και στις 15 Ιανουαρίου του 1971 ακολούθησε η 360 Εκπαιδευτική Μοίρα Αεροσκαφών. Η 120 ΣΕΑ υπάγονταν Διοικητικά στην Σ.Ι. μέχρι την 18-8-1977 οπότε έγινε ανεξάρτητη Μονάδα και μετονομάστηκε σε 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ). Η Μοίρα των Τ-33 που λειτουργούσε στη Λάρισα, υπαγόταν διοικητικά στην 110 ΠΜ.
Το 1974 έγινε η μετονομασία όλων των Εκπαιδευτικών Μοιρών και πήραν τις ονομασίες που έχουν και σήμερα.
Η 363 Εκπαιδευτική Μοίρα Ελικοφόρων (ΕΜΕ) μετονομάσθηκε σε 360 Μοίρα Αρχικής
Εκπαίδευσης (ΜΑΕ).
Η 360 Εκπαιδευτική Μοίρα Αεροσκαφών (ΕΜΑ) μετονομάσθηκε σε 361 Μοίρα Βασικής
Εκπαίδευσης (ΜΒΕ).
Η 361 Εκπαιδευτική Μοίρα Αεροσκαφών (ΜΑΕ) μετονομάσθηκε σε 362 Μοίρα Προκεχωρημένης
Εκπαίδευσης (ΜΠΕ).
Το 361 Σμήνος Εκπαίδευσης Αέρος (ΣΕΑ) μετονομάσθηκε σε 363 Μοίρα Επιχειρησιακής
Εκπαίδευσης (ΜΕΕ).
Με την αποχώρηση των Τ-33 και την αντικατάστασή τους από τα Τ-2Ε, η 363 ΜΕΕ
μεταστάθμευσε και αυτή στην 120 ΠΕΑ.
Μέχρι το 1986 τα τέσσερα στάδια πτητικής Εκπαίδευσης ολοκληρώνονταν κατά τη διάρκεια της τετραετούς φοίτησης των Ικάρων στην Σχολή ως εξής:
Στο Πρώτο έτος το Αρχικό Στάδιο
Στο Δεύτερο έτος το Βασικό Στάδιο
Στο Τέταρτο έτος το Προκεχωρημένο και Επιχειρησιακό Στάδιο.
Το Ακαδημαϊκό έτος 1986-1987 αλλάζει η μορφή πτητικής Εκπαίδευσης και το Αρχικό
Στάδιο εκτελείται στο πρώτο έτος, τα δε άλλα τρία Στάδια πτητικής Εκπαίδευσης
εκτελούνται με την αποφοίτηση των Ικάρων από την Σχολή ως Ανθυποσμηναγοί. Η
πρώτη σειρά στην οποία εφαρμόσθηκε το νέο σύστημα πτητικής Εκπαίδευσης ήταν
η 59η σειρά Ιπταμένων.
Το 1992 η πτητική εκπαίδευση αλλάζει και πάλι μορφή και από την 65η σειρά Ιπταμένων οι Ίκαροι πετούν το Αρχικό Στάδιο στο πρώτο έτος, το Βασικό Στάδιο στο τρίτο έτος, το δε Προκεχωρημένο και Επιχειρησιακό στάδιο ως Ανθυποσμηναγοί. Αυτή η μορφή πτητικής Εκπαίδευσης ακολουθήθηκε μέχρι το 1999.
Η ΠΑ είναι ένας ζωντανός οργανισμός κι έτσι στον προκαθορισμένο χρόνο θα έρθει η στιγμή που ο σπουδαστής θα αποφοιτήσει από την Σχολή Ικάρων. Τότε θα γευτεί από κοντά όλες εκείνες τις δυνατότητες που του προσφέρει η νέα του ιδιότητα ως Αξιωματικός.
Οι απόφοιτοι της Σχολής Ικάρων ονομάζονται Ανθυποσμηναγοί. Οι Ανθυποσμηναγοί όλων των ειδικοτήτων, εκτός των ιπταμένων, τοποθετούνται σε Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ειδικότητα που έχουν εκπαιδευτεί. Είναι οι αφανείς ήρωες, κρυμμένοι πίσω από κάθε επιτυχημένη έξοδο του αεροσκάφους, είναι αυτοί που με τον επαγγελματισμό τους παρέχουν στον πιλότο την αυτοπεποίθηση να εκτελέσει με επιτυχία το έργο του.
Το αεροπλάνο αποτελεί την αιχμή του δόρατος των Ενόπλων Δυνάμεων και ο χειριστής είναι αυτός που κατέχει την πρωτοκαθεδρία στη σχέση αυτή μεταξύ ανθρώπου και ιπτάμενης μηχανής. Όλοι μαζί η ομάδα εργάζεται για να πετύχει το στόχο της κι ο συνδετικός κρίκος, αυτός που δαμάζει την πτητική μηχανή και κάνει την προσπάθεια της ομάδας πραγματικότητα, είναι ο χειριστής. Γι αυτό και πολλές φορές φαντάζει ως ημίθεος στα μάτια των ανθρώπων.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο πιλότος θα μπορούσε να πετάξει πολύ καλά το αεροπλάνο μόνο αν κατείχε κάποιες ικανότητες-χαρίσματα. Όμως σήμερα η θεωρία αυτή έχει ξεπεραστεί και οι ικανότητές του αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος της συνολικής του απόδοσης. Θα πρέπει να γνωρίζει την επιστήμη της ναυτιλίας, της ιατρικής, της μετεωρολογίας, των Η/Υ, της κατασκευής των κινητήρων, της αεροδυναμικής, του ηλεκτρονικού πολέμου, της βλητικής, της ψυχολογίας και τόσων άλλων. Κι σ’ όλες αυτές θα πρέπει να εμβαθύνει ώστε να έχει κατά νου όλες τις παραμέτρους και να λάβει τη σωστή απόφαση μέσα σε ένα ή δύο ή περισσότερα sec. Ο αεροπόρος με την παλιά μορφή του μαχητή έχει δώσει τη θέση του στον επιστήμονα που ασκεί την επιστήμη της πολεμικής τέχνης μαζί με όλες τις άλλες μαζί. Όμως ακόμη και μέσα από αυτή την επίσημη θεώρηση των πραγμάτων, αυτό το επάγγελμα καταφέρνει και διατηρεί τα στοιχεία του ρομαντισμού και της μοναδικότητας, ίσως γιατί λίγοι άνθρωποι έχουν το προνόμιο να πετούν με μία τέτοια μηχανή.
Βάση αυτών των αρχών οι Ιπτάμενοι Ανθυποσμηναγοί συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους και αφού ολοκληρώσουν το επιχειρησιακό στάδιο τοποθετούνται σε Πολεμικές Μοίρες Αεροσκαφών προσφέροντας μετά από σύντομο χρονικό διάστημα τις πολύτιμες υπηρεσίες τους στην προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων. Είναι οι αξιωματικοί που θα πάρουν το αεροπλάνο για να το δουλέψουν σε επίπεδο άριστο ως πτητική και πολεμική μηχανή. Και το επίπεδο αυτό, όπως ήδη προανέφερα, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.
Οι Ανθυποσμηναγοί ειδικότητας Ιπταμένου, εξελίσσονται μέχρι τα ανώτατες βαθμίδες της ιεραρχίας και ο Αρχηγός Αεροπορίας είναι πάντα Ιπτάμενος.
Τέλος, το πτυχίο του επιστήμονα ιπταμένου αναγνωρίζεται από τους διεθνείς οργανισμούς.
Η κατάταξη των νέων μαθητών (ανδρών-γυναικών) στην πρώτη τάξη της Σχολής Ικάρων, γίνεται κάθε χρόνο, ύστερα από διαγωνισμό που διενεργείται μέσω των γενικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ηλικίας μεταξύ 17 και 21 ετών και να κατέχουν, απολυτήριο Λυκείου ή να είναι κάτοχοι τίτλου Σπουδών που να τους επιτρέπει τη συμμετοχή σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Επιπλέον, οι υποψήφιοι υφίστανται ειδικές προκαταρκτικές εξετάσεις, δηλαδή λεπτομερή υγειονομική, αθλητική και ψυχοτεχνική εξέταση, οι οποίες διενεργούνται μετά από τις Γενικές Εξετάσεις του Υπουργείου Παιδείας από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).
Η εκπαίδευση στη Σχολή Ικάρων συνίσταται στην παροχή γνώσεων πανεπιστημιακού επιπέδου, καθώς και στην κατάλληλη Στρατιωτική Διαπαιδαγώγηση έτσι ώστε οι Ίκαροι, μετά την αποφοίτησή τους, να αντεπεξέρχονται με επιτυχία στο δύσκολο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας
Το πρόγραμμα στρατιωτικής Εκπαίδευσης των μαθητών βρίσκεται κάτω από την εποπτεία της Σμηναρχίας Ικάρων. Η όλη εκπαίδευση βασίζεται στην προοδευτική ανάπτυξη θεωρητικών θεμάτων και στην εκτέλεση πρακτικών ασκήσεων και στα τέσσερα χρόνια φοίτησης. Αρχίζει με τη συστηματική ενημέρωση των μαθητών, δεδομένου ότι στερούνται παντελώς στρατιωτικής εμπειρίας, και ολοκληρώνεται, όταν οι μαθητές αυτοί γίνουν Αξιωματικοί της Αεροπορίας, με τις γνώσεις και τις δεξιότητες, που συνιστούν τα απαραίτητα στοιχεία για το αξίωμα που κατέχουν. Γενικά, η στρατιωτική εκπαίδευση των Ικάρων έχει ως σκοπό να διαπλάσει το χαρακτήρα τους και να τους διδάξει τη συνειδητή αφοσίωση στο καθήκον και στο αεροπορικό έργο. Στοχεύει ακόμη να αυξήσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να δημιουργήσει τη συνειδητή πειθαρχία, να διαμορφώσει αξίες που να συμπληρώνουν την πτητική τους εκπαίδευση και την ακαδημαϊκή μόρφωσή τους και να τους προετοιμάσει εν γένει να υπηρετήσουν επάξια στις τάξεις της Π.Α. Στα δύο τελευταία χρόνια της φοίτησης, η στρατιωτική εκπαίδευση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις ευθύνες, στις έμφυτες και επίκτητες αρετές του ηγέτη και στην παροχή πρακτικών γνώσεων για την οργάνωση και λειτουργία της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση είναι υπό την Εποπτεία του Διοικητή Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΣΜΑΕΚ) και έχει σαν στόχο της να δώσει στους Ικάρους γνώσεις Πανεπιστημιακού επιπέδου στον τομέα της ειδικότητας τους. Παράλληλα στοχεύει στην καλλιέργεια της δημιουργικής επιστημονικής σκέψης και στην εξοικείωση με την έρευνα, ώστε οι μελλοντικοί Αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας να είναι σε θέση να αφομοιώνουν γρήγορα τις εξελίξεις στην στρατηγική την επιστήμη και την τεχνολογία.
Η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι 4 έτη. Το Ακαδημαϊκό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου, χωρίζεται σε δύο (2) εξάμηνα των 16 εβδομάδων στο τέλος των οποίων πραγματοποιούνται οι γραπτές εξετάσεις. Η παρακολούθηση των μαθημάτων, είναι υποχρεωτική για τους Ικάρους.
Ένας Ίκαρος θεωρείται επιτυχών, σε κάθε Ακαδημαϊκό έτος, εάν σε κάθε μάθημα συγκεντρώσει βαθμολογία 50% και άνω και Μέσο Όρο Βαθμολογίας Μαθημάτων 60% τουλάχιστον. Διαφορετικά εμπίπτει στην κατάσταση ακαδημαϊκής ανεπάρκειας.
Αν ένας Ίκαρος συγκεντρώσει βαθμολογία κάτω του 50% σε λιγότερα από 3 μαθήματα ο Ίκαρος κρίνεται επανεξεταστέος. Αν αποτύχει σε επανεξέταση ή αν συγκεντρώσει βαθμολογία κάτω του 50% σε περισσότερα μαθήματα ο Ίκαρος κρίνεται αποτυχών και παραπέμπεται στο Συμβούλιο Ικανότητας, με το ερώτημα της παραμονής στην ίδια τάξη ή της απομάκρυνσης από τη Σχολή.
Δεν επιτρέπεται σε Ίκαρο, να χάσει περισσότερο από ένα χρόνο, κατά την διάρκεια της 4ετούς φοίτησης του, διαφορετικά απομακρύνεται από τη Σχολή αυτεπάγγελτα.
Για την εκπαίδευση των μελλοντικών Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας, η
Σχολή Ικάρων διαθέτει τα εξής τμήματα:
Ιπτάμενου
Μηχανικού
στα οποία η εισαγωγή γίνεται με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οπου
ο αριθμός εισακτέων ορίζεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Επίσης η Σχολή Ικάρων διαθέτει τη δυνατότητα παραγωγής Αξιωματικών ειδικότητας
"Ελεγκτού Αεράμυνας" ανάλογα με τις ανάγκες της ΠΑ,προερχόμενοι από
Ικάρους που για διάφορους λόγους δεν συνεχίζουν την πτητική τους εκπαίδευση.
Το είδος των μαθημάτων και άλλες δραστηριότητες των Ικάρων που έχουν σχέση με
την ευρύτερη ακαδημαϊκή τους Εκπαίδευση είναι:
Μαθήματα ειδίκευσης : αυτά αποσκοπούν να εφοδιάσουν τους Ικάρους με γνώσεις πάνω στην ειδικότητά τους και να καταστήσουν αυτούς επαγγελματίες.
Στρατιωτικής εκπαίδευσης: αυτά αποσκοπούν να καταστήσουν τους Ικάρους ενήμερους σε Στρατιωτικά θέματα και να προετοιμάσουν αυτούς ως προϊσταμένους, διοικητές και ηγέτες.
Κοινωνικά : αυτά αποσκοπούν να δώσουν στους Ικάρους στοιχεία απαραίτητα για τα μέλη μίας σύγχρονης κοινωνίας.
Διαλέξεις γενικής μόρφωσης: Οι Ίκαροι παρακολουθούν διαλέξεις διαρκείας 50
ωρών που εκτελούνται μετά το πέρας των εξετάσεων Β' εξαμήνου κατά τον μήνα Ιούνιο
στους ΙΚ ΙV. Επιπλέον διαλέξεις Γενικής Μορφώσεως δίνονται στη διάρκεια του
Ακαδ. Έτους για όλους τους Ικάρους απογευματινές ώρες μία (1) έως δύο (2) φορές
την εβδομάδα από διακεκριμένους διαλέκτες, με βάσει μηνιαίο προγραμματισμό που
εγκρίνεται από τη Σ.Ι.
Ξένες γλώσσες :Στη Σχολή διδάσκονται τέσσερις (4) ξένες γλώσσες. Τα Αγγλικά, τα Γαλλικά, τα Γερμανικά και τα Ιταλικά. Στο πρώτο έτος όλοι οι Ίκαροι διδάσκονται υποχρεωτικά μία εκ των προαναφερομένων, την οποία θα συνεχίσουν μέχρι το τέταρτο έτος. Λόγω της σπουδαιότητας που δίδει η Σχολή στις ξένες γλώσσες ο συνολικός αριθμός των διδακτικών ωρών κάθε Ικάρου και για τα τέσσερα έτη ανέρχεται στις 500 ώρες.
Φυσική Αγωγή : Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής κατ' εξαίρεση με τα άλλα μαθήματα, τα οποία μέσω των Εποπτών Ειδικοτήτων ευρίσκονται υπό την εποπτεία της ΣΜΑΕΚ, με απόφαση της Σχολής Ικάρων ευρίσκεται υπό την εποπτεία του Τμήματος Αθλητισμού της Σμηναρχίας Ικάρων λόγω ειδικού αντικειμένου.
Διπλωματική εργασία: Ο θεσμός άρχισε να εφαρμόζεται από το ακαδημαϊκό έτος 1980-1981 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Και τούτο γιατί φανέρωσε το αξιόλογο πνευματικό επίπεδο και τις μεγάλες επιστημονικές δυνατότητες των Ικάρων, που κάτω από κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να αποδώσουν σημαντικά αποτελέσματα. Η Δ.Ε εκπονείται από τους Ικάρους όλων των τμημάτων που λειτουργούν στη Σχολή κατά το τελευταίο έτος Σπουδών και με θέματα που αναφέρονται σε μαθήματα Ειδίκευσης του οικείου τμήματος. Τις Δ..Ε. πρέπει να παραδώσουν ένα μήνα προ της αποφοιτήσεώς τους από την Σχολή.
Εκπαιδευτικά ταξίδια : Kατά την διάρκεια σπουδών των Ικάρων προβλέπεται η εκτέλεση εκπαιδευτικών Ταξιδιών χωρίς Βαθμολογία. Η Σ.Ι. μέσω της ΣΜΑΕΚ προγραμματίζει και εκτελεί έπ’ ωφελεία των Ικάρων (κυρίως της 4ης τάξεως) εκπαιδευτικά ταξίδια μίας, δύο ή και τριών ημερών εντός της χώρας, συνδυάζοντας υπηρεσιακές, εθνικές και κοινωνικές ενημερώσεις και δραστηριότητες των Ικάρων. Παράλληλα προγραμματίζεται και ένα ταξίδι 5 – 7 ημερών στο εξωτερικό, όπου τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερα. Το οποίο όμως τα τελευταία έτη για οικονομικούς και μόνο λόγους, μπόρεσε να υλοποιηθεί μόνο μια φορά (στη Κύπρο το 1992)
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις: Εκτός των παραπάνω εκτελούνται και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μονάδες του ΑΤΑ, σε Μονάδες της ΔΑΥ, αλλά και σε πολιτικούς φορείς. Οι εκπαιδευτικές αυτές επισκέψεις θα εκτελούνται στα πλαίσια των διδασκομένων μαθημάτων με σκοπό την καλύτερη εμπέδωση της διδασκόμενης ύλης μετά από πρόταση των καθηγητών -Στρατιωτικών Εκπαιδευτών και την τελική εισήγηση των εποπτών ειδικοτήτων .
Οι Ίκαροι του τμήματος Μηχανικών εισάγονται στη Σχολή Ικάρων μετά από Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με το τέλος του δευτέρου εξαμήνου του πρώτου έτους, όπου διδάσκονται τα κοινά μαθήματα της ειδικότητας του μηχανικού (Γενικά Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ, Πιθανοθεωρία, Λογοτεχνία Φιλοσοφία κλπ) διαχωρίζονται στις παρακάτω ειδικότητες:
Μηχανικού Αεροσκαφών
Μηχανικού Τηλεπικοινωνιών-Ηλεκτρονικών
Μηχανικού Αεροπορικών Εγκαταστάσεων
Ο διαχωρισμός γίνεται με βάση την τελική βαθμολογία του πρώτου έτους και ανάλογα
με τον προβλεπόμενο για κάθε ειδικότητα αριθμό που πηγάζει από τις ανάγκες της
ΠΑ.
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Γενικά Μαθηματικά (Με Μαθηματική Ανάλυση)
Γενική Φυσική
Σύγχρονη Φυσική
Γενική Χημεία
Τεχνολογία Καυσίμων - Λιπαντικών – Εκρηκτικών
Τεχνική Μηχανική Ι, ΙΙ
Τεχνικό σχέδιο
Πιθανοθεωρία
Εισαγωγή στην επιστήμη των Ηλεκτρονικών
Υπολογιστών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Λογοτεχνία – Φιλοσοφία
Κοινωνιολογία
Αρχές πολιτικών επιστημών
Ψυχολογία Ατομικών Διαφορών
-Παιδαγωγική ψυχολογία
Στοιχεία δικαίου
Αρχές Οικονομικής
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αεροπορική Ιστορία
Αεράμυνα - Επίγειος Άμυνα - Οπλισμός
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Αεροδυναμική
Μηχανική Πτήσης
Μηχανική των Ρευστών
Θεωρία Μηχανισμών και Συστημάτων Αεροσκαφών και Κινητήρων
Προωθητικά Συστήματα Αεροχημάτων
Θερμοδυναμική Ι και ΙΙ
Μετάδοση Θερμότητας
Θεωρία Μηχανών
Τεχνολογία Βλημάτων
Τεχνολογία υλικών
Αεροναυπηγική Ι και ΙΙ
Αεροελαστικότητα
Στοιχεία Μηχανών
Θεωρητική μηχανική
Αντοχή Υλικών Ι και ΙΙ
Μηχανουργική Τεχνολογία
Μηχανολογικό σχέδιο
Ποιοτικός Έλεγχος και Συντήρηση Αεροπορικού Υλικού
Σχεδίαση και Κατασκευή Αεροσκαφών
Ηλεκτρικές Μηχανές
Τεχνική Μετρήσεων
Γενική Ηλεκτροτεχνία
Αρχές Ηλεκτρονικής
Βλητική
Εισαγωγή στη Διαστημική
Μηχανικές Ταλαντώσεις
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά
Επιχειρησιακή Έρευνα
Ηλεκτρονικά Συστήματα Αεροσκαφών (AVIONICS)
Προγραμματισμός, Οργάνωση και Έλεγχος Παραγωγής
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Ανάλυση Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων
Θεωρία Ηλεκτρονικών Στοιχείων
Αναλογική Μικροηλεκτρονική Τεχνολογία
Ψηφιακή Μικροηλεκτρονική Τεχνολογία
Τεχνολογία Ηλεκτρονικών Εξαρτημάτων
Οπτικοηλεκτρονικά Συστήματα
Υπολογισμός και Κατασκευή Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων
Θεωρία Σημάτων
Θεωρία Διαμόρφωσης, Θορύβου και Πληροφοριών
Συστήματα Τηλεπικοινωνιών
Συστήματα Επικοινωνίας Υπολογιστών
Λειτουργικά Συστήματα και Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Προγράμματα και Γλώσσες Προγραμματισμού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Μικροεπεξεργαστές
Προσομοίωση με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές
Γραμμές Μεταφοράς
Κεραίες
Θεωρία Μικροκυμάτων
Συστήματα. Αυτομάτου Ελέγχου (Σ.Α.Ε.)
Συστήματα RADAR
Στρατιωτικές Ηλεκτρονικές Εφαρμογές
Αρχές Συντήρησης και Ποιοτικού ελέγχου
Ηλεκτρομαγνητικά πεδία
Ενεργειακή Ηλεκτρική Τεχνολογία
Τεχνολογία Ηλεκτροτεχνικών Υλικών
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά
Επιχειρησιακή Έρευνα
Προγραμματισμός, οργάνωση και έλεγχος παραγωγής
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Αντοχή υλικών Ι και ΙΙ
Οπλισμένο και Προεντεταμένο Σκυρόδεμα
Αντισεισμικές Κατασκευές
Στατική
Ορυκτολογία – Πετρογραφία - Γεωλογία
Υδραυλική – Υδρολογία - Λιμενικά Έργα
Γεωδαισία - Τοπογραφία
Δομήσιμα Υλικά
Οικοδομική
Δομικές Μηχανές - Οργάνωση Εργοταξίου
Αρχιτεκτονική και Εφηρμοσμένη Κτιριολογία
Κυκλοφοριακή Τεχνική - Οδοποιία
Προγραμματισμός – Σχεδίαση - Μελέτη και κατασκευή Αεροδρομίων
Διάδρομοι - Δάπεδα
Εκρηκτικά - Εξόρυξη Πετρωμάτων
Προγραμματισμός και Έλεγχος Έργων
Αρχές Συντήρησης - Ποιοτικός Έλεγχος
Γεωφυσική
Εδαφομηχανική - Βραχομηχανική – Θεμελιώσεις
Μεταλλικές Κατασκευές
Προκατασκευαστική Τεχνική
Ειδικές Μηχανολογικές - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις
Θέρμανση - Ψύξη – Κλιματισμός
Επιχειρησιακή Έρευνα
Παραστατική και Προβολική Γεωμετρία
Προγραμματισμός, οργάνωση και έλεγχος παραγωγής
Τεχνικό Σχέδιο
Γενική Ηλεκτροτεχνία
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά